sobota 26. dubna 2008

zkus to vidět takhle

něco z mých zásob, z mojí zahrádky
Alternativa postava + dramatická potřeba + děj = příběh

Začni od postavy:
postava rovnou generuje příběh
A1. kde začneme - místo?

A2. kolik je jí let (kdo je obchodovatelný ha :o radši širší než užší)

A3. jak se jmenuje + přijmení

Přejdi na kontext

A4. rodiče - otec + matka + prarodiče, jak se jmenují, co dělá, co jsou zač, jaký je, jaké má názory, jaké má hodnoty, jak se chová, kdy se brali, kde se brali, co o tom vypráví, jaké mají vztahy

A5. kdy se postava narodila

A6. jaké měla dětství

A7. jaké má postava vztahy s rodiči

A8. promítá se to nějak i do jejích dalších vztahů

A9. jaké má vnitřní konflikty - dramatičnost

A10. jaké jsou odstíny její povahy

A11. jak si myslí, že to na světe chodí - nevíš dej tam to, co si myslíš

A12. jakou měla podporu - odpor v dětství ke svým přáním, touhám

A13. jak vypadaly základní škola, kamarádi, vztahy skupina, jak s autoritou, jaké úspěchy, jaké maléry, byly nějaké vzpoury,

A14. jak pokračuje po škole, konflikty a krize osamostanění, jaký je její současný úhel pohledu na svět - Drama - je konflikt, jinak je to nuda

Control Funguje to????


bod zvratu 1: máme kontext jdeme na obsah postavy

B1. vnější sily, které na postavu působí - jaký je typ člověka (jak reaguje na tyto síly, jak reaguje na svoje potřeby, jak se skutečně chová k lidem, jak chce aby si mysleli, že se chová)

B2. popiš hlavní vnější vlivy a prostředí, ve kterém se pohybuje a žije -vnitřně, vně

B3. jaký druh zaměstnání se k postavě hodí - můžeš dramatizovat, odpovídá práce jejímu naturelu, jak to zvládá Jde o konflikt

Dramatická premisa - konkrétní dramatický výstup - děj - příběh

PRVNÍ DĚJSTVÍ - expozice

C1. čím dáme další směr - jak zdramatizujeme (Tématem scénáře je děj a postava)

C2. jak se mění její prostředí, vztahy důležité i nedůležité

C3. jak je standardně hodnocena Tato nová situace - vzbuzuje zájem veřejnosti, je každému volná nebo jak

C4. co se stane, co vyprovokuje k reakci - drama, co vyvolá dramatickou změnu - Potřebujeme postavu v nadživotní velikosti :o)

C5. jaké jsou její konkrétní pohnutky, z čeho vyklíčí příběh, jaká je dramatická premisa - poutavý prodejný námět

Control Funguje to - hodní herci: Steve McQuin, Paul Newman, Jane Fondová,
???? O čem to je, Kdo bude hrát hlavní roli, je to prodejný

C6. jaké jsou detaily vnějších vlivů na které reaguje - je potřeba zajít do podrobností, dát tomu obsah a získat tak TÉMA + děj postavu už máme ne:o)))))

C7. jak vykrelíme dramatickou situaci

C8. jak z ní vytvoříme dramatickou dějovou linii

C9. jaké budou překážky v dosažení Dramatické potřeby, jak se budou stupňovat



DRUHÉHO DĚJSTVÍ - konfrontace

D1. dá se najít nějaký silný citový, milostný prvek

D2. je někdo kdo ji podporuje, dramatizace - skryté, otevřeně jak nebo si to jen představuje

D3. Bod zvratu 2. pohne příběhem jiným směrem

TŘETÍ DĚJSTVÍ - rozuzlení

E1. co je rozuzlením, co je vyvrcholením, co je poselstvím, jak to dopadne

E2. Jaký je skutečný konec - dobrý konec - líp se prodává, špatný konec, otevřený konec, zákonitý cyklický konec, (když nevíš jak, skonči to dobře)

ZVOL PRACOVNÍ NÁZEV - má prodávat

a jdi si lehnou, třeba se ti o tom bude zdát, pak to vyprávěj kámošům a pozoruj, jak budou reagovat :o))))

Žádné komentáře: